Je kunt ook té voorzichtig zijn.

Twee jaar geleden kon ik nog geen 100 meter zonder pijn lopen vanwege een gescheurde meniscus. Mede dankzij goed advies van mijn collega en fysiotherapeute Julia die mij ervan overtuigde dat ik ook zonder operatie kon herstellen, kan ik nu zelfs weer hardlopen. Als eerste moest ik van Julia de steunzolen gaan dragen die ik al jaren in de kast had liggen. Ze leerde me tape te gebruiken om mijn knie stevigheid te geven.

In overleg met de sportfysiotherapeute van het UMCG ontdekte ik welke yogahoudingen goed zijn voor mijn herstel. Dat bleken de houdingen te zijn die ik juist aan het vermijden was, omdat ik daarbij mijn knie voelde. Belangrijk leermoment voor mij als yogadocent.
Je kunt ook té voorzichtig zijn.

Toen ik weer normaal kon wandelen en geen pijn meer voelde, heb ik op een goeie dag mijn hardloopschoenen gepakt om weer eens te proberen een stukje hard te lopen. Tranen van blijdschap stroomden over mijn wangen terwijl ik mijn passen versnelde. Het geloof dat ik het hardlopen weer op zou kunnen pakken groeide.

Met nieuwe hardloopschoenen en up-tot-date steunzolen, ben ik eind december 2018 weer rustig aan begonnen. Samen met vriendin Sasja en mijn hond Timo hebben we de afgelopen maanden wekelijks getraind aan de hand van een beginners schema. Inmiddels kunnen we ons trakteren op een leuke run. De 7 km van The Green Trail lijkt me een prima start!